Halaman

Selasa, 4 Oktober 2011

PELAJAR TAHUN 2 CEDERA DICUBIT USTAZAH

Dalam kosmo hari nie, ada seorang budak tahun 2 iaitu Sarifah Amirah Muhammad Khairuddin, 8 kena cubit dengan sorang ustazah kat sekolahnye. Agak nampak gak la kesan cubitan tu. Tapi yang aku x puas hati adalah kenapa tajuknye mesti ada kaitan ngan negeri kelantan? Apa, ingat ustazah kelantan macam tu ke semua? Rasanya kes-kes gini pun berlaku gak kat negeri lain tapi xda lak disebutkan nama negeri diorang. Aku bukan apa, rasa terkilan sket la coz berita nie seolah-olah nak menampakkan negeri kelantan nie x elok. Pasal kes cubitan nie, kita tgk la apa kata jabatan pelajaran negeri kelantan nanti. Maybe ustazah tu kn wat surat tunjuk sebab la kot nanti coz kes nie da masuk paper x pasal2. Lagipun, budak tu baru tahun 2, belum boleh fikir yang mana baik dan buruk. Sepatutnye kn ada timbang rasa dan perasaan sabar la sket bile mendidik murid-murid sekolah rendah nie. Mengikut kajian yang pernah aku baca, murid2 di malaysia nie agak lambat perkembangannye berbanding ngan negeri amerika syarikat. Bukan aku nak banggakan amerika k tapi nak bagi perbandingan antara tahap keterbukaan minda murid diorang pasal umur 8 tahun nie dah menyamai pelajar sekolah menengah. Tapi kalu open minded sangat pun bahaya gak kan. Tgk la gejala sosial macam-macam berlaku. Member aku yang belajar kat amerika tu penah cakap, adalah pelik kalu perempuan di sana pada umur 13 tahun masih ada dara dan sebaliknya. Ahhhhh, malas ah cite panjang2. Korang nak baca pasal berita tu, klik sini.

Tiada ulasan:

SHARE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ANAK BUAH SAYA...